Lilypie First Birthday tickers

01 March 2011

Check-up 0 years & 2 months old!

Mendokong aijaz bagaikan meletak sekampit beras 5kg di bahu. Lenguh beb..
Especially  lepas menyusu terasa sgt beratnye. Oops!! x boleh CAKAP berat,  kene gantikan dengan perkataan SEMANGAT. itulah yang ditegur mak mentua saya. 
So harini aijaz disuntik, tok mak temankan kat dlm bilik suntikan itu (tolong pegangkan beg). Tok Ayah pi tunggu giliran amik ubat kat farmasi. Setelah duduk dikerusi sambil memangku/menyusu badan aijaz, saya mula membuka butang bodysuit aijaz. Hanya dibahagian kaki sahaja, kerna nurse akan inject kat peha aijaz.  sambil saya susukan aijaz, pegang peha dia, nurse memulakan kerja menginject, once the jarum are inside peha, aijaz mula menjerit and muka kemerahan. Huhu mmg kesian tp utk kesihatan... biarkan je lah.
Selesai... sambil tekan swab kat bekas injection tu. sy tetap menyuakan susu ke mulut aijaz. sambil nyusu, aijaz merengek bagaikan ingin mengatakan sesuatu kat kami. Comel lah plak kelihatan nyer. Nurse ckp maybe dia nak ngadu kat ibu dia... alahai cian nye aijaz. nurse bg jugak penerangan pasal kemungkinan demam after injection 2 month ni. Tp dia ckp kalau fully breastfeed xde masalah demam sbb antibodi kuat. Mayb nurse tgk sy BF aijaz so dia assume sy exclusively BF. terpaksalah berterus terang yg sy ni dah campur formula bg kat aijaz. So nurse nasihatkan supaya harini keep BF him utk elak demam. and if temp naik above 37 bleh lah bg syrup tu kat aijaz. Dlm otak, saya dah terfikir utk up kan doses Vit-C sy. So aijaz can have the benefit from my BF. Selepas say thanks to the nurse kami pergi ke farmasi utk tunggu tok ayah. Dah dpt ubat, pergi isi perut kat kafe. Aijaz tertido dalam dakapan tok ayah. 
Kami makan dulu. Dah siap makan, turn saya pulak dukung aijaz yg dah tido itu. Mak pergi tapau lauk, sbb harini malas masak. Ayah n saya berbual dgn jiran yg kebetulan datang utk check-up. Segan nyer saya nak berbual dgn auntie tu sbb english saya dah se 'fluent'  dulu. hehehe
 

No comments: