Lilypie First Birthday tickers

19 April 2012

Nak Deko rumah ?? Takde Idea lah.

Lately, bear kept pestering me about decorating our home. Ok.. saya admit, saya bab deko-deko ni memang fail lah. I really-really want a minimalist style. Tapi saya seorang yang clutter with hoarding problem... sound extreme right., hehehe.

There's a few idea or style that i had in mind but with our financial situation, i dont think it could happend in a near future. So this i present to you, our current living room.

Nampak berselerak tak? Takde Carpet.. just guna toto and beralaskan tikar. Sofa L 3 seaters hadiah drpd ayah masa duduk kat umah sewa di Tmn U. Bakul merah berisi baju-baju yang belum dilipat. Kelihatan Yoga Ball di jadikan tempat duduk jugak. Rocking Chair sengaja diletak disitu untuk mengelakkan si Aijaz main power point kat belakang kerusi itu. TV tu diambil dari rumah nenek saya. (Nenek upgrade kepada LED Flat Screen). Coffee table pon  diletak di sudut situ kerana nak elak kan power point dibuat main si Aijaz. 


Ni set sofa idaman saya.. L Shape yang panjang. Picture boleh refer kat Mudah.my
Actually rumah ni just selang 2 rumah dari umah Tok Aijaz di BP. Dengar2nya, owner nak jual umah ni dengan harga 400k


Berangan-angan itu memang indah... tapi nak merealisikan nya memerlukan daya kreativiti yang tinggi dan $$$. Saya juga terfikir untuk beli perabot terpakai aje. Jimat and value for money. Hehehe


Oh yer... saya juga takde idea nak buat langsir camne untuk master bedroom. Sebab tingkap dia sangat pelik. Kita akan kupas this matter in the next post. For the time being.. let me continue my day dreaming :p



No comments: